جشنواره دانشگاهی شهیدمطهری

اعلام نتایج داوری فرایندهای برگزیده جشنواره آموزشی شهید مطهری

پس از برگزاری جلسات داوری تخصصی در حیطه های شش گانه فرایندهای آموزشی جشنواره شهید مطهری و تایید نهایی کمیته علمی جشنواره، جناب آقای دکتر اعتضاد رضوی دبیر علمی جشنواره آموزشی شهید مطهری  فرایندهای برگزیده را به شرح زیر اعلام نمودند که فرایند اول هر حیطه به جشنواره کشوری معرفی شد.

حیطه روشها و تکنیک های آموزشی

رتبه

عنوان فرایند

اول

یادگیری مبتنی بر تولید محتوا: دانش پژوهی تدریس

دوم

ارتقا فرايند "گزارش صبحگاهي" بر اساس استاندارد های کشوری

سوم

طراحی و اجرای سیستم آموزش الکترونیکی نسخه‌خوانی جهت ارتقا آموزش درس کارآموزی داروخانه

سوم

طراحی و اجرای دوره آموزشی کوتاه مدت آناتومی کلینیکال در عمل جراحي برداشت اعضا از فرد مرگ مغزی برای دستیاران جراحی عمومی

حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی

رتبه

عنوان فرایند

اول

تدوین و اجرای الگوی شایستگی آموزشی؛ گامی در جهت افزایش توانمندسازی اعضای هیات علمی

دوم

ارتقا آموزش پریودنتولوژی عملی 3و4 دانشجویان دندانپزشکی با تکیه بر گزارش مورد

سوم

تدوین و برگزاری یک دوره­ی آموزشی جدید فارماکولوژی با دیدگاه بالینی برای دانشجویان دوره­ی استاژری پزشکی دانشگاه

حیطه سنجش،‌ ارزشيابي و اثربخشي آموزشي

رتبه

عنوان فرایند

اول

بکارگیری نرم افزار بررسی آنلاین (Online Survey) در ارزشیابی و اثربخشی آموزش پزشکی: اصلاح طرح جلسات روزانه (Lesson Plan) و برنامه های آموزشی

دوم

ارزشيابي چند بعدي مراكز فعاليت دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكي مشهد به عنوان يك واحد آموزشي

سوم

بررسی میزان تقید به بلوپرینت اولیه در انتخاب سوالات نهایی آزمون ارتقا دستیاری

حیطه محصولات آموزشی

رتبه

عنوان فرایند

اول

مديريت تدوين كتب ملي آموزشي دندانپزشكي عمومي كشور

دوم

طراحی، تولید و ارزشیابی محصولات آموزشی خود مراقبتي چندرسانه‌ای در جهت ارتقاء کیفیت آموزشهای خودمراقبتی; توسعه مشارکت بین دانشکده پرستاری و مامایی و بیمارستانهای آموزشی

سوم

تهیه مجموعه نام های تجاری و اشکال دارویی داروهای شرکت های داروسازی ایران برای اولین بار به صورت کتابچه

حیطه مشاوره و راهنمایی و فعالیت های فرهنگی و امور تربیتی و اجتماعی

رتبه

عنوان فرایند

اول

نقش همیاران آموزشی در ارتقا تحصیلی دانشجویان دانشکده بهداشت سال تحصیلی 94- 1393

دوم

فرایند ارزیابی و ارتقای مولفه های فرهنگی اردوهای راهیان نور مبتنی بر اقدام پژوهی

حیطه مرجعیت و رهبری و مدیریت آموزشی

رتبه

عنوان فرایند

اول

طراحی مدل حوزه بندي آموزشي جهت تسهيل تحقق اهداف مرجعيت علمي در دانشگاه علوم پزشكي

دوم

حرکت به سمت مرجعیت علمی با تدوین برنامه آموزشی (کوریکولوم) دوره دکترای تخصصی رشته طب سوزنی (acupuncture) برای اولین بار در کشور